» Flytten

Hej bloggen!
Egentligen fick vi internet redan i fredags men det har varit så himla mycket att jag inte riktigt prioriterat att skriva ett inlägg här. Men nu tyckte jag det var dags, och när jag är klar ska jag ta itu med klädkammaren.
Vi flyttade ju som ni redan vet i fredags. Jag och mamma var här i nya lägenheten och plockade in saker i köket osv, Sonny var kvar i gamla lägenheten och packade det som var kvar där, och mina brorsor och Janne körde möbler/kartonger och bar in. Allting gick med andra ord väldigt smidigt! Det kändes jätte konstigt att sova här första natten, jag har fortfarande svårt att förstå att det här är vårat.
Vi har möblerat färdigt, så gott vi kan i alla fall. Vi har varken matbord eller soffbord, eftersom de ingick i lägenheten vi hyrde i andrahand (dock sa han tidigare att vi skulle få ta med oss soffbordet, men icke), så de senaste dagarna har vi käkat på golvet. Alltså, det känns inte direkt särskilt kul att berätta, men det är ju sant. Eftersom det blev dubbla hyror att betala här + en halv hyra i andra lägenheten har vi inga cash kvar nu. HÄRLIGT. Nej, inte alls faktiskt. Men jag hoppas att den delen också ska lösa sig, det viktigaste är ändå att vi har någonstans att bo och att hyran är betald, allting annat löser sig med tiden.
Just för att vi inte har något matbord så är det väldigt tomt och det ekar massor här i vardagsrummet. Och då har vi ändå soffa, skrivbord, TV-bänk och sådär här inne. Ni kan tänka er att det är ett rääätt stort rum. I alla fall om vi jämför med det vi hade tidigare.. Jag har tänkt ta bilder, men jag har inte någon lust att visa allt innan det är färdigt, så ni får hålla ut lite till. :)
Annars händer det inte så himla mycket spännande, för att vara ärlig. Har lite möten i veckan, men inte annars. Hoppas på att tjejerna ska komma förbi någon dag, men det har blivit uppskjutit några gånger nu, så jag vet faktiskt inte. Men det vore rätt skönt att få träffa lite människor igen. Har funderat lite på att ha någon form av inflyttningsfest senare också, vi får väl se. Vore kul, nu när folk faktiskt kommer få plats här haha..
Nej, nu blev det ett jätte långt inlägg, och jag måste verkligen fixa med något. Är fortfarande en del kvar och jag vill verkligen få det färdigt så det känns fint här. Förresten vill jag bara säga tack till er som tar er tid att läsa min blogg. Det känns jätte speciellt att några människor orkar klicka sig in hit och läsa vad jag har att berätta, fastän att det egentligen inte är särskilt intressant? Puss på er. ♥
Har inga nya bilder, så det får bli en gammal, onykter, från i somras.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback