» Inspiration

Jag har hittat ett nytt favoritprogram. Det går på fyran och heter Extreme Makeover Weightloss. Det handlar om överviktiga människor som vill göra en förändring precis som i alla såna program. Det är under ett helt år programmet pågår och med tre månaders mellanrum vägs de. De första nittio dagarna bor programledaren Chris Powell hos dem, hjälper dem och pushar dem i träningen. Jag är inte ett jätte stort fan av Biggest looser men jag tror att det är samma kille?
Hursomhelst! Sist jag tittade handlade det om en man på 49 år som hade bestämt sig för att till sin 50-års dag skulle han ha gjort en enorm förändring. Han vägrar ge sig. Och under det här året händer det så otroligt mycket hemska saker. Först blir han hemlös efter att ha gjort slut med sin flickvän som vägrade stötta honom i viktnedgången och efter det så dör hans 28-åriga son. Alltså jag grät för hans skull. Och samtidigt har jag aldrig varit så jävla imponerad av en människa i mitt liv. För vet ni? Han gav inte upp. Han började på 180 kg, och efter ett år hade han gått ner till 89 kg. Utan magsäcksoperation (dock en operation för att ta bort all lös hud, men det var förståligt), med alla andra grejer som hände i hans liv etc. För han gav inte upp. Han hade bestämt sig för att klara det.Och kan han, då kan vem som helst klara det.

 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback