» Dag 14 – Mina drömmar

Jag drömmer om mycket. Om jag nu ska anta att det menas med mina framtidsdrömmar.
Min allra största dröm är att jag en vacker dag ska vara lycklig.
Att jag ska lycka kämpa mig upp till en punkt där jag mår bra,
hela tiden och inte bara lite sporadiskt.
Jag vill kunna vara glad utan piller, jag vill kunna skratta på riktigt.
Jag vill att min lycka ska vara sann och inte bara en fasad för att slippa frågor.
Det känns frustrerande att jag inte mår bra än,
ja, frustrerande. Jag har kämpat så hårt och ändå mår jag inte bra än.
Kanske det är dags att släppa taget, bara vänta på att det ska bli okej.
Jag börjar nästan tro att jag mår dåligt för att jag förväntar mig mer.

Annars drömmer jag om att bli psykolog. Att hjälpa ungdomar som mår dåligt.
Jag vet hur mycket min terapeut hjälp mig och det är något jag skulle trivas med.
Skulle jag inte få det jobbet vill jag jobba som djurskötare på ett zoo.

Jag drömmer om att få göra något stort som alla kommer minnas.
Att förändra världen till det bättre.
Jag vet att mina drömmar är stora. Kanske för stora. Men det är ju bara drömmar,
och om man inte ens fick drömma och önska, hur skulle livet se ut då?


» Uttis

Man ska sikta mot stjärnorna för att åtminstone nå molnen:)

2012-03-20 // 09:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback