» Dag 05 – Vad är kärlek?

"Vad är kärlek?
När det bubblar i kroppen som en kolsyrad dricka,
när du fnissar som en liten flicka.
När man känner nåt man can't deny,
when the eagles fly over mountain high.
När all oro är som bortblåst och försvunnen,
när Simba återvänder i Lejonkungen.
När man bara drar replik för och slippa krångla,
min pappa är rik, vill du hångla?
Om man spärrar upp sina ögon och tittar bak med huvudet ut,
då ser man gaaalen ut.
Det har egentligen inte hit och höra,
det är bara en grej man kan göra.
När jag dansat med Elin en sommarnatt lång,
och vi satt på en parkbänk,
jag var kär, hon drack rom.
När Elin sa att jag var den vackraste som finns,
såg in i mina ögon,
och kräktes på mina jeans.
Våga styr som en kapten,
våga fall som ett löv,
våga chansa och se hur det går.
Vad är fegt?
Vad är mod?
What is love?
Oh baby don't hurt me,
don't hurt me,
no more."

Nä. Det där är Björn Gustafsson's dikt från melodifestivalen.
Men jag kan inte låta bli att älska den lite så jag ville ha med den.
Vad är kärlek då? Jag antar att det är väldigt indivuduellt.
För mig är det att kunna lita på en person fullt ut,
att veta att människan ställer upp vad som än händer.
Att älska villkorslöst vad alla andra än tycker,
att bry sig om varandra och visa det. 
Att kunna skratta tillsammans,
att känna sig varm i kroppen när man ser varandra.

Jag beskriver kanske bara kärlek som den man känner för sin partner.
Men de fyra första punkterna stämmer in ändå.
Omtanke är kärlek för mig. ♥


baby, i wont hurt you anymore! So dont be afraid (: And i love you like hell! du är den finaste som finns! <33

2012-03-07 // 20:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback